Πες της Δέσποινας…

Αφεντικό καλημέρα,

Ο ρυθμός της ζωής εδώ στο Αμέρικα δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα, πόσο μάλλον να βρεις χρόνο να ασχοληθείς με τα νέα στην Ελλάδα. Σπίτι-δουλειά, δουλειά-σπίτι. Παρόλα αυτά, κυρίως λόγω του Twitter, κάποια πράγματα προσπαθώ να τα παρακολουθώ.

 

Είμαι μεγάλος φαν της Δέσποινας Βανδή απ᾽ ότι ξέρεις. Τη θαυμάζω και σαν καλλιτέχνη αλλά και σαν γυναίκα. Βέβαια. Κυρίως, όμως, θαυμάζω την δυνατότητα της να μένει επίκαιρη και σχετική με το ευρύ νεανικό κοινό, παρότι δεν έχει κάνει ιδιαίτερα μεγάλες αλλαγές στη μουσική και τα τραγούδια της στη δεκαπενταετία που την ξέρουμε. Λίγο ποπ, λίγο λαϊκό και καμιά αμερικανιά για ξεκάρφωμα. Φοίβος στους στίχους, «Αγαπώ, λιώνω, πεθαίνω, τρελαίνομαι.»

 

Παρόλα αυτά η Δέσποινα, με σωστό marketing και χτίζοντας ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brand names στην ελληνική διασκέδαση, παραμένει πάντα επίκαιρη.

Διαβάζω από το Twitter της ότι ετοιμάζει μια μεγάλη συναυλία για το Χαμόγελο του Παιδιού, μια πολύ σημαντική μη κερδοσκοπική οργάνωση, που τελευταία αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Να᾽ναι καλά η κοπέλα, βοήθεια της ο Άγιος Βασίλης.

 

Θα μου επιτρέψεις όμως, αφεντικό, να κάνω μια ερώτηση. Τι ακριβώς προσπαθεί να πετύχει η αγαπημένη Δέσποινα με τη συναυλία αυτή; Και γενικά, τι ακριβώς πετυχαίνουν αυτές οι αγαθοεργίες των αγαπημένων μας καλλιτεχνών όλα αυτά τα χρόνια για τα ορφανά, τους φτωχούς, τους ανθρώπους με ειδικές ικανότητες; Μήπως όλα είναι μέρος του χτισίματος του κάθε brand name «Δέσποινα Βανδή», δίχως μεγαλύτερο βάθος;

 

Τα στοιχεία δείχνουν την αλήθεια. Οι συναυλίες, μια φορά τον χρόνο, συνήθως κάπου στα Χριστούγεννα, είναι θεσμός. Αυτό όμως που κάνουν δεν βοηθάει το ετήσιο πλάνο της οργάνωσης. Απλά και μόνο αγοράζει λίγο χρόνο, προτού το Χαμόγελο, ή το κάθε Χαμόγελο του Παιδιού, υποπέσει στα ίδια λάθη, και πέντε μήνες αργότερα είναι σε χειρότερο σημείο απ᾽ ότι ήταν ένα χρόνο πριν.

Και φταίει η Δέσποινα για αυτό; Η κοπέλα από την καλή της τη καρδιά να το κάνει. Άντε και επειδή της είπε ο manager της ότι η φιλανθρωπία τα Χριστούγεννα είναι πολύ trendy και καλές δημόσιες σχέσεις. Όπως και να᾽χει καλό κάνει με τα χρήματα που προσφέρει. Δεκτό.

 

Να μου επιτρέψεις όμως ρε αφεντικό έναν συλλογισμό. Το brand name «Δέσποινα Βανδή» είναι μια εταιρία. Έχει ένα business plan ,το οποίο καταστρώνεται κάθε αρχή της σεζόν από μια ομάδα ειδικών και εκτελείται σε όλη τη διάρκεια της. Η Βανδή ξέρει καλύτερα από τον καθέναν ότι για να είσαι μια αναγνωρίσιμη οντότητα στον κόσμο δεν δίνεις μια μεγάλη συναυλία τα Χριστούγεννα και μετά «του χρόνου πάλι.» Είναι μικρές καθημερινές μάχες, στα περιοδικά, στην τηλεόραση, στα ραδιόφωνα. Για να σε εκτιμήσει ο Έλληνας, πρέπει ο καλλιτέχνης, το προϊόν, να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας του, να μοιραστεί πράγματα μαζί του, να είναι εκεί στις εύκολες και τις δύσκολες στιγμές της ζωής. Την Βανδή την αγαπάς γιατί ήταν εκεί στους μεγάλους έρωτες και στις μεγάλες απογοητεύσεις. Το ίδιο θα μπορούσες να πεις και για το αγαπημένο σου περιοδικό. Είναι πάντα εκεί για σένα, την πρώτη του μηνός, και στα καλά και στα άσχημα, να σου φτιάχνει τη διάθεση.

 

Η φιλανθρωπία οφείλει να αλλάξει, αφεντικό. Οφείλει να φύγει από τη μιζέρια του «ζήτα» και να καταλάβει την δύναμη του brand name που έχει. Το Χαμόγελο του Παιδιού το αγαπάει πολύς κόσμος. Όμως δεν μπορεί να το δει ως κομμάτι της καθημερινότητας του. Και πώς να το δει όταν εμφανίζεται στο προσκήνιο μια φορά τον χρόνο; Υπάρχει ενεργή παρουσία στο facebook, το twitter; Υπάρχει συστηματικό marketing σε περιοδικά, ραδιοφωνικούς σταθμούς και εκπομπές που παρακολουθεί η νεολαία; Υπάρχει μια ιστορία, ένα όραμα που να μπορεί να ταυτιστεί ο κόσμος μαζί του; Προσοχή, όχι αυτά τα δακρύβρεχτα «βοηθήστε τα κακόμοιρα τα παιδάκια.» Δείξτε στον κόσμο ιστορίες επιτυχίας, παιδιά που μέσα από το Χαμόγελο μεγάλωσαν, μορφώθηκαν και έγιναν υγιή κομμάτια της κοινωνίας μας. Δείξτε στο κοινό αριθμούς, εξηγήστε με επιστημονική ακρίβεια το πρόβλημα και θέστε στόχους που μπορείτε να πετύχετε. Και όταν γίνει αυτό, φροντίστε να μην πάτε πάλι στο «φέρε». Πάρτε λίγο χρόνο από την ημέρα σας και πάρτε τους δωρητές τηλέφωνο, τον καθένα ξεχωριστά και πείτε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! Έτσι χτίζονται οι σχέσεις αγάπης με το κοινό. Και η Δέσποινα το ξέρει πολύ καλά αυτό.

 

Θέλω να πάρεις τη Δέσποινα και να της πεις ότι την αγαπώ πολύ. Πες της ότι περιμένω να αναβάλλει τη συναυλία και αντ’ αυτού να ανακοινώσει ότι αυτή και η ομάδα της αναλαμβάνουν εξολοκλήρου το management του «Χαμόγελου» για έναν χρόνο. Ότι θα το αποσυνθέσουν και θα το ξαναχτίσουν σαν μια σύγχρονη εταιρία. Με business plan, με τμήμα marketing/branding, που θα δημιουργήσει ένα κοινό που θα ασχολείται με το «Χαμόγελο» όλο τον χρόνο, είτε ως εθελοντές στα χωριά, είτε φέρνοντας φρέσκιες ιδέες για το πως μπορούν να προσεγγιστούν οι πιτσιρικάδες φίλοι τους. Διαγωνισμοί και καμπάνιες που θα φέρουν κοντά μια νεανική κοινότητα που διψάει να βρει μια διέξοδο, έναν τρόπο έκφρασης. Με τη βοήθεια της Δέσποινας μπορεί το «Χαμόγελο» να γίνει η πιο cool διέξοδος των ημερών μας…