Μόνο του παπά τα γένια δεν κόβονται!

Μειώσεις παντού, περικοπές, απολύσεις, κόντρα μειώσεις, περισσότεροι φόροι, χαράτσια και πάει λέγοντας. Θα έλεγε κανείς ότι δεν υπάρχει ούτε μία κοινωνική ομάδα, που δεν έχει υποφέρει από την κρίση. Κι όμως, υπάρχουν κάποιοι που αντιστέκονται και θα συνεχίζουν να αντιστέκονται στους τροϊκανούς εισβολείς και όχι δεν είναι το γαλατικό χωριό του Αστερίξ, αλλά για την ελληνικό βασίλειο της εκκλησίας!

 

Τουλάχιστον, ο Αστερίξ και ο Οβελίξ έχουν τον μαγικό ζωμό, που τους κάνει ανίκητους Οι παπάδες όμως, πώς τα καταφέρνουν;

Πώς καταφέρνουν να μην τους αγγίζουν τα χαράτσια της ακίνητης περιουσίας;

 

Πώς καταφέρνουν να είναι οι μοναδικοί (μαζί με τους Πολωνούς συναδέλφους τους) ιερείς δημόσιοι υπάλληλοι στην Ευρώπη, που πληρώνονται από το κράτος σαν να ήταν εκπαιδευτικοί ή γιατροί;

Πώς καταφέρνουν να πείθουν την εκάστοτε κυβέρνηση να μην προχωρά στον διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας, παρ’ όλο που είναι μια πάγια προεκλογική δέσμευση;

 

Πώς καταφέρνουν να μοιράζουν συσσίτια με μακαρόνια αμφιβόλου ποιότητας και ο φτωχός κόσμος να τους «αποθεώνει» αντί να τους πετάει ντομάτες (έστω τορτελίνια) επειδή δεν μοιράζονται λίγη από την αμύθητη περιουσία τους;

Πώς καταφέρνουν, κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης κοινωνικοοικοκονομικοπολιτικής κρίσης της νεότερης Ελλάδας να αποκρύπτουν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα οποία είναι ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ;

 

Πώς καταφέρνουν, ενώ πριν από 20 χρόνια οκτώ μοναστήρια (από τα 2,500) δήλωναν κέρδη 7,5 τρις δραχμών (22 δις ευρώ) σήμερα να παίρνουν έστω και ένα ευρώ από το κράτος;

Πώς καταφέρνουν, ενώ η κυβέρνηση ψάχνει εναγωνίως χρήματα, να εξαιρούνται από κάθε μείωση, τη στιγμή που η μισθοδοσία των εκκλησιαστικών λειτουργών υπολογίζεται στα 232 εκατομμύρια ευρώ ετησίως;

 

Πώς καταφέρνουν 10,000 νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ναοί, μονές, μητροπόλεις, εκκλησιαστικά ιδρύματα) να έχουν συγκεντρώσει ένα ποσό, που σύμφωνα με εκτιμήσεις αποτιμάται σε μερικά δισεκατομμύρια ευρώ κι όμως ουδέποτε λογοδοτούν γι αυτό;

Πώς καταφέρνουν να είχαν επί χρόνια ηγέτη, έναν άνθρωπο που «δεν ήξερε τα εγκλήματα της χούντας επειδή διάβαζε» και κατά τη διάρκεια του ζητήματος με την αναγραφή του του θρησκεύματος στις ταυτότητες είπε τη φράση «όποιος ακουμπά την εκκλησία να του κοπεί το χέρι»;

 

Πώς καταφέρνουν εν τέλει, ενώ όλα αυτά τα στοιχεία είναι γνωστά, να συνεχίζουν το θεάρεστο έργο τους, χωρίς να οργανώνονται πορείες και διαδηλώσεις έξω από τους ναούς και τα μοναστήρια;

Ούτε ο ίδιος ο Πανοραμίξ που έφτιαχνε το μαγικό ζωμό δεν θα μπορούσε να τα εξηγήσει όλα αυτά!

 

Υγ: Για περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες, διαβάστε το κείμενο της Σώτης Τριανταφύλλου στnν Athens Voice!